Drezda, Gemäldegalerie Alter Meister 1.


Felismerik a drezdai képtárban fotózott részletek alapján a képeket? A már megfejtettek címét beírom alájuk, a címekre kattintva meg lehet nézni a teljes festményt.


Jordi Savall, Montserrat Figueras, Hespèrion XXI: Seguidillas en eco: De tu vista celoso. A Folías Criollas (2010) CD-ről

altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11 altemeister11


17 megjegyzés:

DKato írta...

1.Lucas Cranach_ Ádám és Éva
2. szintén Cranach-képről (Édenkert) a rókácska és az unikornis
3. Rubens-képen van a gyöngyös hajdíszes lány
4. Francesco del Cossa: Angyali üdvözletéből a kis kutya a háttérben és a csiga!(ennek utána kellett keresnem)
De most már álmos vagyok, holnap visszatérhetünk rá!

Pkeve írta...

Én sajnos nem ismertem fel, de lenyügözött. Például a pata mellett felejtett papucsot egész biztos, hogy egy huszonegyedik századi időutazó hagyta ott. Nekem a vörös hajú angyal propellerje is nagyon gyanús!

Studiolum írta...

Köszönöm a megfejtéseket, már be is írtam! A többire is várok, hogy jöhessen az újabb miez-mozaik!

Piroska: ha nem is egy 21. századi időutazó hagyta ott, de biztos, hogy ő fedezte fel, a maga abszurd gusztusa szerint :)

Tamas DEAK írta...

Ez az ecsetkezelés engem Frans Hals-ra emlékeztet de a képet nem ismerem.
Viszont a tokás holland angyalról télleg rá kellett volna vágjam a Rubenst...

Studiolum írta...

Beletaláltál, kortárs haarlemi festők, Abraham Bloemaert készíti elő ezt az ecsetkezelést, amit Frans Hals tökéletesít és terjeszt el. Úgyhogy ennyiért már oda is írom a megfejtést a kép alá.

rizikat írta...

a piros ruhás nő visszanéz - ifj. Lucas Cranach: Dávid és Batseba

idős férfi gyerekkézzel - Mantegna: A szent család

a papucs+ökörláb, sarkantyú, író kéz, arany/zöld ruhadísz - Joos van Cleve: A háromkirályok imádása

A többit egyelőre nem tudom. Köszönöm, jól szórakoztam.

Tamas DEAK írta...

guglézni ér?

Tamas DEAK írta...

Őt pedig benézem egy Van Eyck-nek.

Studiolum írta...

persze hogy ér, hát hogy tartana egyébként a fejében ennyi képrészletet az ember?

Studiolum írta...

Nem, ő Cranach, ahogy Kati az előbb megírta (mindjárt rakom is be az ő megfejtéseit).

Tamas DEAK írta...

Jah, pardon igaz. Nem megy nekem mostanában az olvasás.

rizikat írta...

két karban két lábacska, fehér szoknya - Bartholomäus Sarburgh: Madonna a Meyer család körében - ifj. Hans Holbein Darmstadti Madonnájának másolata. E részletek alapján én nem tudnám megmondani, melyikről van a képkivágás, csak abból tudható, hogy ez van Drezdában.

rizikat írta...

madárfészek halott tengeliccel - Jan Davidsz. de Heem: Csendélet madárfészekkel

Studiolum írta...

Ez igen! Már be is írtam. Már csak két kép hiányzik, senki többet, urak, szép leányok?

rizikat írta...

Még egy meglett, a fekete fülű kutya + a téli táj - Jan Wildens: Téli táj vadásszal. Nagyon szép kép, kicsit bruegheles.
(Két fejfedős ember az oszlop mögött beszélget - tévesen a Mantegna Szent család van belinkelve)

Mári írta...

Végre felnagyítva megtaláltam a két beszélgető férfit a képen: Antonello da Messina Szent Sebestyén.

Studiolum írta...

Pompás, akkor minden kép megvan, az utolsót bónusznak én írom alá. Akkor most jön a második drezdai mozaik.